Ogrom obowiązków, z którymi trzeba się zmierzyć przy organizacji ślubu i wesela potrafi naprawdę przytłoczyć, zwłaszcza jeśli do tej pory nie mieliśmy doświadczenia z organizacją równie dużych imprez. Oprócz oczywistych kwestii, takich jak wybór sali, czy zaangażowanie podwykonawców, musimy zadbać o szereg drobnych szczegółów, takich jak dobór winietek, czy ustalenie kolejności konkursów. Nic dziwnego, że wiele osób na którymś etapie organizacji zaczyna zastanawiać się, czy nie lepiej byłoby się zdecydować po prostu na skromny obiad. Alternatywa dla rezygnacji z dużego przyjęcia może okazać się skorzystanie z pomocy specjalistów.
Samodzielna organizacja…
Organizując wesele samodzielnie, nie musimy martwić się o to, czy osoba, z której pomocy będziemy korzystać, zrozumie naszą koncepcję imprezy. Wbrew pozorom znalezienie porozumienia nie zawsze jest proste, a wybór odpowiedniego konsultanta ślubnego może wymagać z naszej strony sporo wysiłku. Organizacja imprezy na własną rękę oszczędzi nam tego problemu.
Rezygnując z pomocy profesjonalistów, zaoszczędzimy nie tylko czas, ale i pieniądze. Nie da się ukryć, że usługi renomowanych konsultantów ślubnych nie należą do najtańszych. W gąszczu innych wydatków związanych z organizacją ślubu może się okazać, że konsultant ślubny to zbytek, na który zwyczajnie nie możemy sobie pozwolić.
Decydując się na samodzielną organizację ślubu i wesela, musisz mieć świadomość tego, że dopięcie wszystkiego na ostatni guzik będzie kosztowało Cię sporo wysiłku. To Ty będziesz musiał pamiętać o wszystkim, począwszy od zamówienia kwiatów, poprzez odpowiednie usadzenie gości przy stole, aż po wręczenie kopert podwykonawcom w odpowiednim momencie. Lista obowiązków związanych z organizacją wesela jest naprawdę bardzo długa i nawet jeśli wydaje Ci się, że zawarłeś na niej już wszystko, o czym powinieneś pomyśleć, zawsze znajdzie się coś jeszcze, co można by tam dopisać.
… vs organizacja z pomocą konsultanta
Decydując się na to, by konsultant ślubny pomógł nam w organizacji wesela, oszczędzamy sobie wszystkich tych obowiązków. Nie musimy martwić się o kontakt z podwykonawcami, czy składanie zamówień w sklepach internetowych z odpowiednio dużym wyprzedzeniem. Zostaje nam tylko to, co najprzyjemniejsze — wybór kreacji dla pary młodej, przygotowanie podziękowań dla gości, czy degustacje weselnego menu. Sami możemy zdecydować, które z przedślubnych obowiązków weźmiemy na siebie, a które bez wyrzutów sumienia przekażemy innym.
Nie do przecenienia są też liczne branżowe kontakty, którymi może poszczycić się każdy profesjonalny konsultant. Przez lata obecności na rynku usług weselnych, z pewnością zdążył on poznać wielu managerów sal weselnych, zespołów i dostawców dodatkowych atrakcji. Bez względu na to, czy chcielibyśmy, by nasze wesele uświetnił pokaz sztucznych ogni, czy może występ kwartetu smyczkowego, dobry konsultant z pewnością będzie nam w stanie polecić kogoś sprawdzonego. Unikamy w ten sposób ryzyka, że osoba, z którą podejmiemy współpracę na własną rękę, okaże się niesolidna, czy nieuczciwa i w dniu ślubu nie zostaniemy chociażby bez makijażystki.
Nie da się ukryć, że współpraca z konsultantem weselnym oszczędzi nam wielu stresów i niepotrzebnych problemów. Z drugiej strony, za taki komfort trzeba będzie zapłacić i to prawdopodobnie nie mało. Powinniśmy zatem odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteśmy w stanie ponieść takie koszty w zamian za nasz spokój psychiczny. Jeśli odpowiedź będzie twierdząca, powinniśmy zacząć jak najszybciej rozglądać się za odpowiednim konsultantem weselnym, który będzie odpowiadał naszym oczekiwaniom. Tak jak w przypadku innych dostawców usług z branży ślubnej, tak i w przypadku konsultantów, najlepsi są rozchwytywani i w swoich kalendarzach mają zarezerwowane terminy nawet na kilka lat do przodu.